Folktandvården Blekinge, nytt dottervarumärke inom Region Blekinge

Under 2020 beslutade regionstyrelsen att Folktandvården Blekinge skulle bli ett eget varumärke, ett så kallat dottervarumärke inom Region Blekinge.

En ny logotyp och ny varumärkesmanual har tagits fram med syfte att profilera Folktandvården samtidigt som tillhörigheten till Region Blekinge ska vara tydlig.

Ett eget varumärke ska stärka Folktandvårdens möjligheter att rekrytera medarbetare och patienter. Det ska också användas i det viktiga förebyggande arbetet med munhälsa. Frisk mun – för alla är Folktandvårdens Blekinges vision.

I inledningen av året kommer Folktandvården Blekinges nya varumärke att lanseras efter hand. Den nya profilen kommer att synas på skyltar, i tryckt material och på digitala plattformar.

Den nya logotypen innehåller förutom texten Folktandvården Blekinge en stiliserad tand i formen av ett hjärta.

- ­­Jag är så glad att vi nu på allvar kan komma igång med lanseringen av vårt varumärke. Folktandvården Blekinge är en organisation präglad av hög kvalitet och med hjärta för våra patienter. Det ska märkas både i vårt arbete och i vår kommunikation, säger Håkan Bergevi, tandvårdsdirektör.

Vill du veta mer om Folktandvårdens nya varumärke är du välkommen att kontakta:

Håkan Bergevi, tandvårdsdirektör
0457-73 15 10
hakan.bergevi@regionblekinge.se

eller

Charlotta Söderholm, kommunikatör och projektledare
0457-73 15 28
charlotta.soderholm@regionblekinge.se

Folktandvården Blekinges logotyp
Hittade du informationen du sökte?